mandag 30. mars 2009

Gode ting...



Nå var jeg innstilt på vår. Men da jeg kikket av vinduet i dagtidlig pisker regnet på ruten, og buskene legger seg vannrett bortover. Med andre ord lite fornøyd med været i dag. Også lite fornøyd med netcom som ringer og maser før man har spist frokost. I dag har jeg ingenting på agendaen. Skal jobbe litt senere i dag, ellers kan jeg bare sitte å sløve litt.

Har vært innom og lest litt ulike blogger den siste tiden. mange av bloggene beskriver så fint de små hverdagslige gledene i livet. Det er noe vi burde bli flinkere til å se alle sammen. Vi omgir oss med så mye positive folk, flott natur, og fine opplevelser. men alt for sjelden virkelig ser vi dem, jeg mener virkelig ser. I stedet fokuserer vi alt for ofte på det som ikke er så bra i livene våre. Og hvor vanskelig alt er når det butter i mot. Ofte når jeg går meg en tur kommer jeg over slike ting. Det kan være alt fra fuglesang, latter til lukten av sjø. Ofte tenker jeg, søren at jeg ikke har kameraet mitt her nå. Dette skulle jeg tatt bilde av. Men det spiller jo ingen rolle. Vi bør heller bli flinkere til å "fotografere" med sinnet og lagre bildet i hjertet.

Lørdag ble jeg rik på gode, små opplevelser. Da tenkte jeg virkelig over hvor godt man egentlig har det, og hvor heldig jeg er.

- Solen skinte og jeg og min kjære solte oss på en benk i byen for oss selv.
- Observerte en flokk med ender i andedammen.
- Masse vårblomstrer har trengt seg igjennom jorden.
- Snakket med søster i telefonen
- Snakket med mamma i telefonen
- Danset hele natten...

Om man lærer seg å bruke sansene sine og virkelig observere, blir verden med ett så mye mer interessant.

(Foto: Privat)

4 kommentarer:

  1. Kunne ikke vært mer enig :) De små gleder i livet er det som virkelig betyr noe!

    SvarSlett
  2. Det er det! Bare litt synd at man trenger å bli minnet på det av og til.

    SvarSlett
  3. Takk! Var ute på fotojakt i skogen.

    SvarSlett