fredag 27. mars 2009

Kjære Jan Thomas!

Selvinnsikt er en fin ting eller?

Jeg har hørt på sangen din og den fenger ikke meg. Man får ikke tak i melodien og teksten holder et lavmål.

Jeg synes det er flott at du har valgt å gi bort pengene av salget til kreftforeningen. Men hvorfor ikke lage en god sang? Tror de fleste er enige med meg i at denne sangen er et makkverk. En bedre sang ville også ført til mer penger for kreftforeningen. Du kommer nok til å selge en del, men det er ikke fordi sangen er god. Det er fordi overskuddet går til en god sak.

- Dette er et angrep på meg som person, sier du til Dagbladet etter at du får dårlig kritikk for singelen "Get up and dance".

Jan Thomas, du vet å bruke pressen. Bare ved å si dette ble det ekstra oppmerksomhet rundt sangen din. I tilegg sitter vi og blogger om saken. Du trenger med andre ord ikke reklamere for singelen i det hele tatt. Det er godt jobbet. Du er selv veldig oppsøkende i pressen, da må du jammen tåle at ikke alt de skriver om deg er like positivt. Jeg kan likevel til en viss grad være enig med deg i at de bør skille person og sang. Men jeg tror anmelderen har problemer med å ta denne sangen seriøst.

«Det blir litt for mye botox i både hals og hofter til at det funker», skriver dagbladets anmelder. Det er jeg enig i er usakelig, men kjære deg! Ha nå litt selvironi! Resten av anmeldelsen er fornuftig, sannferdig og sakelig. Du er langt fra noen artist så dette bør du tåle. Ærlig talt så tviler jeg på at du hadde forventet deg bedre enn terningkast 2. I såfall er du blottet for musikalitet. Men igjen det er jo allerede sangen din et bevis på.

Kjære Jan Thomas, hold deg til salongen din. Men spar kundene for sangstemmen din.

Mvh Netten

Les Jan Thomas sutring her: http://www.kjendis.no/2009/03/27/kjendis/jan_thomas/musikkanmeldelser/musikk/5483547/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar